Platba za proklik je jeden z nástrojů internetové reklamy. Inzerující platí pouze tehdy, pokud uživatel klikne na jejich PPC reklamu na webu, sociální síti nebo třeba vyhledávači. Pokud bychom si to měli k něčemu přirovnat, můžeme tuto reklamu srovnat například všem známými letáky. S nimi jsou spojené náklady nejen za grafický návrh, vymyšlení poutavého textu, tisku ale i následnou distribuci. U PPC reklamy platíte pouze za uživatele, který na Vaší reklamu klikne a má tedy zájem o Váš produkt.
Výhodou klikací reklamy je cílení pouze na Vaše zákazníky pomocí klíčových slov. Sami si také určíte výši nákladů za tuto reklamu, reklama lze změřit a zvyšuje podvědomí o značce. Pokud se rozhodnete s PPC reklamou začít, neváhejte oslovit odborníka. Není totiž těžké vytvořit reklamu. Těžké je vytvořit ji správně, s maximální účinností.
Cíle PPC reklamy
Každá reklama i ta internetová musí mít nějaký cíl, aby byla úspěšná. Za reklamu byste hlavně neměli zaplatit více peněz, než kolik Vám tato reklama přináší. Cíl si každá firma určuje sama a to hlavně dle činnosti, kterou provozuje. Všeobecně je PPC reklama zacílená na tyto body.
· Zvýšení příjmu objednávek
· Počet zobrazení stránky webu
· Cena za konverzi
· Zvýšení zájmu o značku
Reklamní systémy
Existuje mnoho reklamních systému, kde je možné uplatnit PPC reklamu. Měli by se logicky zobrazovat tam, kde nejčastěji vyskytuje cílová skupina Vašeho webu nebo eshopu. Pojďme se podívat na ty základní, ale také nejčastěji používané.
· Sklik – jedná se reklamní systém od Seznam.cz a patří mezi nejčastěji využívaný systém
· Google Adwords – paří mezi nejpropracovanější systém PPC reklamy. Je pod záštitou Google a tedy se i velmi rychle rozvíjí.
· Facebook Ads – sociální sítě mají velké slovo v reklamě. Cílení je hlavně podle pohlaví, zájmů nebo také na fanoušky konkrétní skupiny.