Obohaťte svůj jídelníček o klíčky

Možná na sobě také pociťujete známky únavy, která se na vás projevuje po skončené zimě. Není se co divit. Právě zima má na svědomí u většiny lidí přírůstky hmotnosti, které jsou zapříčiněny jednak menší pohybovou aktivitou, a také jiným způsobem stravování. V chladnějších měsících roku máme totiž tendenci konzumovat takzvané zahřívací pokrmy v podobě hutných zasmažených polévek a omáček, včetně různě upravených mas a nechybí ani sladké dezerty. Ovoce, zelenina a například i luštěniny stojí v této době trochu na okraji našeho zájmu.
naklíčená řeřicha setá

Právě s nadcházejícím jarem je třeba tělu dodat všechny tolik potřebné látky. Zkuste letos pro změnu něco nového a zajděte do obchodu se zdravou výživou. Zde na vás čeká velký výběr semen rostlinek, jejichž klíčky obsahují velkou nálož pro člověka tak důležitých látek. Vybírat můžete například vynikající zelené neloupané fazole mungo, které po naklíčení chutnají jako mladý zelený hrášek, stejně tak vyniká svou chutí i červená čočka, nebo cizrna. Můžete vyzkoušet i obiloviny, jako oves, pšenici a ječmen, které výborně doplní bílý jogurt.

zdravá kuchyně
Klíčky řeřichy zase dobře ochutí svou peprností obyčejný krajíc chleba namazaný máslem. Podobným způsobem poslouží i méně tradiční klíčená semena hořčice, vojtěšky, rukoly, červené řepy a dalších, které můžeme využívat zejména v syrovém stavu jako doplněk salátů a pomazánek. Věnujte pozornost tomu, abyste kupovali skutečně semena, která nejsou chemicky ošetřena. Velmi důležitá je i otázka denního proplachování semen ve fázi nakličování. Tak se totiž zbavujeme tzv. nutričních látek, které by jinak zabraňovaly řádnému vstřebávání minerálů a stopových prvků do našeho organismu. Nakličování opravdu není žádná věda a bude bavit i vaše děti, které se možná právě tímto způsobem naučí připravovat a jíst i jiné potraviny, než klasické zástupce ovoce a zeleniny.